søndag 19. oktober 2008

Late dager?



Nå er det søndag. Dagen før mandag. Dagen før første skoledag og dagen før resten av uka. Æsj, tenker jeg. Søndag er en kjip dag. Man vil hvile ut, slappe av hele dagen – noe man alltid ender opp med å gjøre tilslutt. Men hva med tiden mellom å slappe av og å slappe av da? Det er vel der den dårlige samvittigheten dukker. Den lille stemmen som sier at kanskje det hadde vært litt lurt å gjort litt lekser og innleveringer? Eller kanskje det hadde vært litt lurt å tatt seg en løpetur ute i den friske morgensola? Lurt er det vel tenker jeg, men alt er jo relativt.

Dessverre må jeg nok innrømme at den teite stemmen har nok rett. Men så var det jo det problemet med å komme seg opp av den deilige og varme sengen da. Lettere blir det nok ikke med tanken på alle de leksene og oppgavene som ligger i skjul og venter på meg. Når en mor i tilleg roper og skriker om jeg ikke kan stikke å rydde ut av to stapp fulle bodene med bare tull og tøys, nei da vil jeg heller bare snu puta over hodet og late som jeg verken har hørt hun eller noe av det jeg har ligget å tenkt på. Glemme alt og late som om livet er en drøm virker som et mye bedre alternativ. Men 18 år og stor jente. Det har jeg nå blitt. Til fordel og til ulempe. Ulempene kan være mange, men livet hadde nok blitt litt kjedelig uten dem. Mye har jeg lært, men mye gjenstår.

Etter å ha kommet meg opp av sengen og spist en god frokst, setter jeg meg foran den stipete skolepc' skjermen fra HP. Hva jeg mener med striper? Det er jo de teite farge stripene som plutselig fra ingensteder bare dukker opp på skjermen og hindrer meg i å se alt som foregår på Pc'n. Sykt irriterende. Men det er visst ikke blitt irriterende nok til at jeg har orket å ringe HP. Tross alt må man jo gå en uke uten pc hvis man i det hele tatt vil få noe fikset. Men dette var vel en digresjon.

Det jeg egentlig skulle komme frem til, var vel at gjennom min siste reaserch for riktig informajson til norsk artikkelen fant jeg en litt artig side som jeg aktisk aldri før hade vært borti. Nemlig Ikkepedia. Siden har hentet sitt konsept og inspirasjon fra wikipedia, men i denne versjonen er absolutt alt så kalt «bullshit». Ordet Bullshit kan man forsåvidt også få en forklaring på, dersom man ikke vet dens betydning. Lurer du på hvordan jeg fant denne siden? Alt jeg gjorde var å søke på et bilde som kunne passe inn i en artikkel om samnorsk, men istedet så fant jeg bildet som vist ovenfor.

Men nå skal jeg ikke si så veldig mye mer. Det er jo tross alt søndag. Ferdig med lekser og slit, så nå kan jeg endelig gå å slappe av igjen! Så take a chill pill og nytidag og resten av uka. Over og ut!

1 kommentar:

Ingunn sa...

Hehe, du er nok ikke den eneste som har det sånn! Morsomt å lese, og så bra at du bruker bloggen sånn også. Jeg kjenner Ikkepedia - mye moro å finne der, ja. Sees!